In het kader van #THROWBACKTHURSDAY zit ik te mijmeren naar het ontstaan van Rodeche. Mijn gedachten gaan naar het werken vanuit een kaartenbak en de klant waarbij we maandelijks de afgehandelde kaarten brachten en nieuwe meekregen. Per kaart maakten we het gehele wagenpark van de potentiële klant inzichtelijk en planden we afspraken op het moment dat men hiervoor in de markt was. Hier is nog niet veel in veranderd.

Digitalisatie

In de kaartenbak wel. Deze is in de loop der tijd via Excel bestanden voor een geavanceerd CRM-systeem ingeruild. Maar hoe zit het met acquisitie in deze tijd van datadriven leads, lead nurturing, customer journey en marketing automation?

De kracht van een écht gesprek

Ik ben ervan overtuigd dat telefonische acquisitie altijd een belangrijke tool blijft. De bevestiging zie ik elke dag om me heen. Wij benaderen zowel koude leads als leads die afkomstig zijn uit bovenstaande acties. Ook bij deze leads wordt het uiteindelijke resultaat behaald door het persoonlijke contact. Het gevaar om teveel blind te varen op leads die met zoektermen gevonden worden is dat deze zoektermen nooit 100% dekkend zijn om het gehele potentieel te selecteren en er dus ook belangrijke leads gemist kunnen worden. Uiteraard moeten we de mogelijkheden die er nu zijn ten volle benutten maar telefonisch acquisitie mits goed uitgevoerd zal altijd een belangrijke rol blijven spelen in het leadgeneratie proces.

Meer weten over onze persoonlijke benadering?

Neem gerust contact op!
Contact