Door COVID-19 is er heel wat veranderd. Ook hier wordt gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om thuis te werken. Thuiswerken is het nieuwe normaal geworden en veel bedrijven ontvangen geen bezoek. Omdat ons regelmatig gevraagd wordt naar onze ervaring met het maken van acquisitieafspraken en de zin hiervan, wil ik graag onze ervaring delen.

Tijdens de eerste lockdown in maart was er een schrikreactie en zagen wij veel opdrachten terug lopen. Klanten waren gewend aan face to face afspraken en wisten zich niet goed raad met de nieuwe situatie. Ook was men bang dat in verband met thuiswerken contactpersonen niet goed bereikbaar waren.

Dat laatste bleek niet waar. Onze ervaring is dat onze contactpersonen juist beter bereikbaar zijn, omdat ze minder of niet onderweg zijn en er ook minder meetings gepland worden. Het nieuwe werken is in een ongekend rap tempo het nieuwe normaal geworden. Inmiddels is men gewend aan Teams meetings en hebben veel bedrijven de juiste maatregelen getroffen waardoor ook fysieke afspraken weer mogelijk zijn. De eerste schrik is over en de meeste bedrijven zijn tot de conclusie gekomen dat ze ook na deze tijd weer vooruit moeten. Ze focussen zich weer op de toekomst en handelen hier ook naar.

Ik zie dan ook dagelijks mooie salesafspraken voorbij komen. Het aantal doet absoluut niet onder voor het oude normaal. Zo blijkt maar weer dat elke situatie hoe vervelend ook, toch weer kansen biedt.

Nieuwsgierig wat we voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem gerust contact op!
Contact