Je herkent dit beeld zeker wel: je tijdlijn in LinkedIn wordt zodanig overspoeld met nieuwe banen of opdrachten, reclames en blogs, dat je al snel het overzicht verliest over wat nu écht belangrijk is voor jou. Daarnaast stroomt de mailbox over, staat er over vijf minuten een Teams-overleg gepland, én staat er weer iemand aan je bureau met een vraag. Zo ziet ook de werkdag van jouw ideale klant eruit. Hoe zorg je er dan toch voor dat je er dan nog bovenuit springt?
Wil je je in deze tijden onderscheiden, dan kies je voor persoonlijk contact waardoor je even uit de waan van de dag wordt getrokken. Uit een telefoongesprek maak je direct op hoe de stemming is aan de andere kant van de lijn. Hier doe je uiteraard je voordeel mee: door te vragen naar een actueel thema waar jouw ideale klant een mening over heeft. Door het gesprek écht aan te gaan kan je als vanzelfsprekend naar jouw eigen oplossing of dienst sturen.
Is telefonische acquisitie nog steeds de juiste keuze voor mijn dienst of product? Online Marketing is toch de toekomst…
Uiteraard kan je online kanalen inzetten om bij je ideale klant aan tafel te komen, maar een mix van kanalen is nog beter. Acquisitie inspanningen zullen meer opleveren als er voorafgaand aan de afspraak verkoopsignalen in kaart zijn gebracht. Je verbaast je soms over de eerlijke antwoorden die je aan de telefoon krijgt als je door luisteren-samenvatten-doorvragen ineens tot de kern van een actueel vraagstuk komt. Een ander groot voordeel van telefonische benadering is dat je systematisch een doelgroep kan benaderen die je via een online campagne niet in beeld krijgt. Daarom leert onze ervaring dat de slagingskans van acquisitie hoger is als er ook een telefonisch gesprek aan vooraf is gegaan dan wanneer je uitsluitend op online kanalen vertrouwt.
Wat doen jullie bij Rodeche anders dan andere telemarketing bedrijven?
Wij werken met vaste medewerkers per klant, zij kennen jouw bedrijf en weten hoe jij je onderscheidt ten opzichte van jouw concurrenten. Wij luisteren tussen de regels door en durven te vragen. Daardoor ben je op het juiste moment in beeld bij jouw ideale klant en kan je jouw propositie bij hen verkopen.